مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-09اقتصادي

شبستر رتبه اول استانی در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ را دارد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: شهرستان شبستر در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ رتبه اول استانی را داراست و اکثر مصارف شهر تبریز از این شهرستان تأمین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اتابک عطایی صبح روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان شبستر را به عنوان یک شهرستان فرهنگی و خیر خیز یاد کرد و اظهار کرد: شهرستان شبستر یکی از قطب های مهم تولید در بخش کشاورزی می باشد که رتبه اول استانی را در عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی را به خود اختصاص داده است که حدود 198 واحد تولیدی صنایع تبدیلی در سال 350 هزار تن الی 380 هزار تن محصولات فراوری شده کشاورزی را به چرخه تولید می رساند.

وی ادامه داد: این شهرستان در عرصه تولید محصولات سر درختی رتبه برتر را داراست چرا که در تولید هلو، بادام و آلبالو رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

عطایی اظهار کرد: در سال جاری به تقریب 450 تن هلو و در سال 1400 بیش از 80 هزار تن محصولات صنایع فرآوری شده کشاورزی به کشورهای خارجی صادر شده است که روند این موضوع ادامه دار می باشد.

وی ادامه داد: سه واحد فعال بسته بندی عسل در شهرستان شبستر به برند جهانی دست پیدا کرده اند و همچنین بیش از 113500 کندوی عسل در این شهرستان به ثبت رسیده است که به تقریب بالای 85 هزار تن عسل تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبستر رتبه اول استانی در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ را دارد

شبستر رتبه اول استانی در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ را دارد