مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 08:402022-11-09اقتصادي

سد بیستون و سامانه سردسیری 2 طرح پیشنهادی تامین آب شهر کرمانشاه


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: سد بیستون و سامانه سردسیری 2 طرح پیشنهادی تامین آب شهر کرمانشاه در بلند مدت است.

- محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأمین آب شرب در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: هم اکنون پنج متر مکعب در ثانیه آب از منابع مختلف برای شهرستان کرمانشاه آب شرب تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین آب در بلند مدت به سد بیستون و سامانه سردسیری در شهرستان کرمانشاه نیازمند هستیم، افزود: در حال حاضر برای جمعیت بیش از یک میلیون نفری در این شهرستان سرانه هر شهروند 430 لیتر در ثانیه است که عدد قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز شهر کرمانشاه از سد گاوشان تأمین می شود که بر اساس بر آورد برآورد انجام شده میزان آبی که از این سد تأمین می شود برای افق 1415 است.

شهلایی به درخواست شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه برای افزایش سهم شهر کرمانشاه از آب سد گاوشان اشاره کرد و گفت: گاوشان سدی بین دو استان کرمانشاه و کردستان است که میزان مصرف از منابع آبی برای هر استان به میزان مشخصی است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز از 200 میلیون لیتر مکعب آب این سد حدود 70 درصد یعنی 140 میلیون مترمکعب آن برای استان کرمانشاه بوده که این میزان متناسب با سهم تعیین شده استان از این حوزه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد بیستون و سامانه سردسیری 2 طرح پیشنهادی تامین آب شهر کرمانشاه

سد بیستون و سامانه سردسیری 2 طرح پیشنهادی تامین آب شهر کرمانشاه