مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 07:502022-11-09بين الملل

سرنوشت مرگبار تعدادی از فرماندهان صدام


فرماندهان عراقی در کنترل نیروهای خود دچار مشکل شده و درحالی که بسیار مضطرب بودند، از سربازان می خواستند مقاومت کنند و به آنان وعده های ترفیع و مرخصی می دادند و هم زمان، - از فرماندهان مافوق خود درخواست کمک می کردند.

در این شرایط، آشفتگی نیروهای عراقی موجب شد که اکثر تانک ها و نیروها مبادرت به فرار و عقب نشینی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 15 آبان 1361 بخش دیگری از عملیات محرم باهدف تأمین جاده مرزی عراق در غرب حمرین، راندن نیروهای ارتش عراق به دشت باز و ایجاد یک خط پدافندی مطمئن آغاز شد، باسرعت عمل گردان ها با موفقیت ادامه یافت.

گزارش اجمالی عملکرد یگان ها به ترتیب از شمال منطقه عملیاتی به سمت جنوب، به شرح زیر است: تیپ 8 نجف تا ساعت 1:15 صبح، خود را به بخشی از جاده آسفالت زبیدات - شرهانی رساند و یکی از ارتفاعات مهم جنوب حمرین را تصرف و تا 3 کیلومتری شهرک طیب عراق پیشروی کرد.

تیپ 25 کربلا نیز با حضور روی بخشی از جاده آسفالت زبیدات - شرهانی، بخش عمده ای ازنیروهای دشمن را منهدم کرد و با تأمین جاده در ساعت 35 دقیقه بامداد، به همه اهداف خود دست یافت و مشغول تحکیم مواضع شد.

تلاش بعثی ها برای فرار از محاصره پیشروی و نفوذ سریع نیروهای قائم 2 و تیپ 25 کربلا به عمق منطقه که مانع واکنش به موقع نیروهای عراقی شد، شرایط را به گونه ای فراهم آورد که یک گردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت مرگبار تعدادی از فرماندهان صدام

سرنوشت مرگبار تعدادی از فرماندهان صدام