مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 18:052022-11-08اقتصادي

کاهش صدور پروانه های ساخت وساز در اراک


رییس کمیسیون فنی، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک از کاهش صدور پروانه های ساخت وساز در این کلان شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علی اصغر غفاری، با بیان اینکه تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در شهرداری نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که عوامل متعددی در این امر مؤثر بوده است، اظهار کرد: افزایش و نابسامانی قیمت مصالح ساختمانی، کاهش فرصت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، ایرادات طرح جامع و بوروکراسی های اداری از جمله این دلایل است.

وی افزود: بنا بر اظهارات بعضی سازندگان، محدودیت هایی که در طرح جامع جدید ایجاد شده، باعث گردیده بازسازی یک زمین قدیمی برای سازندگان صرفه اقتصادی نداشته باشد، به گونه ای که اگر ملکی در حال حاضر در سه طبقه ساخته شده و هر سه طبقه مورد استفاده قرار می گیرد، در صورت نوسازی طبق قوانین طرح جامع باید دو طبقه به علاوه یک پیلوت در زمین ساخته شود، اما در عمل تنها دو طبقه از ساختمان کاربری مسکونی و تجاری خواهد داشت که این مسئله برای سازنده به صرفه نیست.

رییس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در حال مطالعه راهکارهای تشویقی برای رفع این مشکل هستیم و پیشنهاداتی نیز در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صدور پروانه های ساخت وساز در اراک

کاهش صدور پروانه های ساخت وساز در اراک