مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:002022-11-08پزشكي

5596 دز واکسن آنفلوآنزا به بوشهر تخصیص یافت


کارشناس برنامه واکسیناسیون معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 5596 دز واکسن آنفلوآنزا به استان بوشهر تخصیص یافت و بر اساس موجودی واکسن و اولویت های تعیین شده، - واکسیناسیون گروه های هدف آغاز شد.

فرخنده امینی روز سه شنبه 17 آبان اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری عفونی حاد است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شده و ازآنجاکه این ویروس بیماری درکل دنیا در گردش است می تواند به راحتی هر فردی را در هر گروه سنی گرفتار کند.

امینی یکی از راه های مؤثر در پیشگیری از آنفلوانزا را استفاده از واکسن عنوان کرد و افزود: واکسن های آنفلوانزای فصلی به منظور محافظت در مقابل گونه جاری ویروس های آنفلوانزای در گردش جهان طراحی شده اند و همواره، واکسیناسیون سالیانه گروه های در معرض خطر در اولویت قرار دارد.

وی درباره گروه های در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا چنین گفت: کادر بهداشت و درمان، کارکنان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست، افراد مسن و بیماران دارای نقص ایمنی، بیماران خاص و نادر و صعب العلاج، مادران باردار که در ماه های شیوع آنفلوانزا باردار هستند یا باردار می شوند و بانوان تا دو هفته پس از زایمان ازجمله گروه های در معرض خطر آنفلوانزا به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5596 دز واکسن آنفلوآنزا به بوشهر تخصیص یافت

5596 دز واکسن آنفلوآنزا به بوشهر تخصیص یافت