مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-08سياسي

تونسی ها در خیابان؛ متحد بن سلمان برود


مردم تونس با برگزاری راهپیمایی های اعتراضی خواهان انتخابات عادلانه و جایگزینی «قیس سعید» رییس جمهور این کشور که متحد عربستان سعودی است، شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جبهه نجات ملی تونس خواستار برگزاری انتخابات عادلانه شده و مردم نیز با برگزاری راهپمایی های اعتراضی خواهان جایگزینی قیس سعید رییس جمهور کشورشان شدند.

طبق گزارش پایگاه خبری نیز در این باره گزارش دادند که شمارش معکوس برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در تونس که گویا آخرین ایستگاه در فعالیت سیاسی رییس جمهور قیس سعید است، آغاز شده و احزاب مخالف نیز با گسترش فعالیت های اعتراضی خود به دنبال توقف این مسیر هستند.

رییس جمهور تونس شش ماه گذشته و طی جلسه ای ویدئوکنفرانسی با شورای امنیت ملی این کشور، انحلال پارلمان تونس را اعلام کرده و مدعی شده بود: انحلال پارلمان با هدف حفاظت از دولت و نهادهای آن صورت می گیرد و منطبق با فصل72 قانون اساسی است .

این ادعاها در حالی از سوی رییس جمهور تونس مطرح می شود که وی با تصمیمات یکجانبه دیگری همچون انحلال شورای عالی قضایی این کشور که منجر به اعتصاب قضات شده و مورد انتقاد مردم و مخالفت احزاب سیاسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونسی ها در خیابان؛ متحد بن سلمان برود

تونسی ها در خیابان؛ متحد بن سلمان برود