مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:202022-11-08اقتصادي

کاهش چشمگیر ذخایر فرآورده های خونی در مازندران


مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش چشمگیر گروه های خونی و ذخایر آن از مردم خواست تا به یاری این سازمان برای تامین فرآورده ها بپردازند.

- عبدالله محمدی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش چشمگیری گروه های خونی اظهار داشت: متأسفانه ذخایر خونی استان در تمامی گروه ها کاهش چشمگیری یافته است و وضعیت مطلوبی نداریم.

وی از مردم خواست برای تأمین نیازمندی ها و اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند و افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری 96 هزار و 124 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 78 هزار و 725 نفر با داشتن شرایط اهدا موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: در هفت ماهه امسال 47 هزار و 314 واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان مستمر, 23 هزار و 140 واحد مربوط به اهداکنندگان باسابقه و 8 هزار و 271 واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.

محمددی فیروزجایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن در استان یک نیاز همیشگی و مستمر است و ذخایر خونی یک طول عمر مشخص و محدودی دارند افزود: بیمارانی همچون تالاسمی, سرطانی و هموفیلی به صورت مستمر خون و فرآورده های خونی دریافت می کنند و در کنار آن افرادی که تحت عمل های جراحی قرار دارند و یا در سوانح و تصادفات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر ذخایر فرآورده های خونی در مازندران

کاهش چشمگیر ذخایر فرآورده های خونی در مازندران