مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 07:052022-11-08پزشكي

رویشگاه 400 گونه گیاه دارویی کجاست؟/رویش خوب؛ فرآوری ضعیف


آن گونه که کارشناسان اعلام کرده اند استان 46 گونه گیاهی بومی دارد و تعدادی از گیاهان دارویی استان در دنیا جز گیاهان دارویی کمیاب به شمار می روند که از جمله آنها باریجه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان های اول کشور در زمینه رویش گیاهان دارویی به شمار می رود.

این استان با دارا بودن بیش از 400 گونه داروی گیاهی در همه مناطق آن از استان های مهم کشور به شمار می رود.

آن گونه که کارشناسان اعلام کرده اند استان 46 گونه گیاهی بومی دارد و تعدادی از گیاهان دارویی استان در دنیا جز گیاهان دارویی کمیاب به شمار می روند که از جمله آنها باریجه، گزانگبین و  آنغوزه است.

اما مهمتر از همه اینکه باز هم کارشناسان می گویند استان کهگیلویه و بویراحمد به اندازه تعداد 60 کشور جهان در آن گیاه دارویی می روید.

در سال های اخیر موضوع گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد چالش بسیاری ایجاد کرده است که یکی از چالش ها مربوط به تدوین سند گیاهان دارویی در استان بوده است و همچنان خبر دست اول در خصوص وضعیت این سند به گوش نرسیده است.

مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی همواره اعلام می کنند که به میزان بسیار زیادی کشت گیاهان دارویی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است اما آنچه که مهم است در زمینه فرآوری و اشتغال باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویشگاه 400 گونه گیاه دارویی کجاست؟/رویش خوب؛ فرآوری ضعیف

رویشگاه 400 گونه گیاه دارویی کجاست؟/رویش خوب؛ فرآوری ضعیف