مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-07سياسي

ساخت دوربین امنیتی با توان مشاهده جزییات داخل اشیا


گروهی از مهندسان دوربین جدیدی ساخته اند که می تواند تشعشعات را در طول موج تراهرتز تشخیص دهد و کاربردهای امنیتی بی نظیری خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، سیستم تصویربرداری جدید می تواند داخل مواد خاصی را با جزییات بالا ببیند و لذا برای ساخت اسکنرهای امنیتی و انواع حسگر مفید است.

تابش تراهرتز دارای طول موجی ما بین امواج مایکروویو و نور مریی است و این فرکانس ها می توانند به بسیاری از مواد نفوذ کنند و سطوح جدیدی از جزییات را ثبت کنند.

مهمتر از همه، اینکه تشعشع مذکور غیریونیزه کننده است، به این معنی که در هنگام استفاده از اشعه ایکس بر روی انسان ایمن تر است.

مشکل این است که دوربین های آشکارسازی که طول موج های تراهرتز را دریافت می کنند، حجیم، آهسته و گران بوده و کار کردن در شرایط عملی با آنها دشوار است.

اما در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه های ام آی تی و مینه سوتا سیستمی را ابداع کردهه اند که می تواند پالس های تراهرتز را سریع، دقیق و در دما و فشار معمولی اتاق تشخیص دهد.

هسته اصلی سیستم جدید نقاط کوانتومی است.

این ذرات ریز وقتی با امواج تراهرتز برخورد می کنند در نور مریی ظاهر می شوند و سپس نور مریی می تواند توسط یک آشکارساز دوربین معمولی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دوربین امنیتی با توان مشاهده جزییات داخل اشیا

ساخت دوربین امنیتی با توان مشاهده جزییات داخل اشیا