مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:202022-11-07سياسي

چرا ماهواره بر قائم مهم است؟


دو روزی از پرتاب آزمایشی و موفق ماهواره بر «قائم 100» می گذرد و هنوز واکنش های دنیا به این پدیده شگفت انگیز ایرانی ادامه دارد.

اما چرا ماهواره بر قائم مهم است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، دو روزی از پرتاب آزمایشی و موفق ماهواره بر قائم 100 می گذرد و هنوز واکنش های دنیا به این پدیده شگفت انگیز ایرانی ادامه دارد.

ماهواره بری که از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در آینده ای نزدیک ماهواره ناهید را به فضا پرتاب کند.

این ماهواره بر به دلیل فناوری ها و قابلیت هایی که در آن به کار رفته قابلیت کاربری به عنوان موشک دوربرد را هم دارد و همین مساله باعث واکنش های سریع و تند آمریکا و کشورهای دیگر شده و نگرانی آنها را از امنیت خود نشان می دهد.

پرتاب موفقیت آمیز اخیر در شرایطی حاصل شده است که ایران از سوی بسیاری از کشورهای غربی و آمریکایی تحریم بوده و دستیابی آنها به استراتژیک ترین تجهیزات و تسلیحات خارجی امکان پذیر نیست.

بنابراین این ماهواره بر را می توان کاملا محصولی ساخت ایران معرفی کرد که به همت بازوهای پرتوان دانشمندان و محققان ایرانی و جدیدترین فناوری های روز دنیا تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ماهواره بر قائم مهم است؟

چرا ماهواره بر قائم مهم است؟