مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:152022-11-07سياسي

بیمارستان اکباتان؛ از وعده های ناسرانجام آقای نماینده تا انتظار برای تجهیز


باغ نظری در همدان یکی از باغ های تاریخی این شهر است که در دوره پهلوی، مالک آن بخشی از ملک خود را برای ساختن فضای درمانی وقف می کند و بیمارستانی توسط مسیحیان در این مکان احداث می شود.

- ایسنا/همدان باغ نظری در همدان یکی از باغ های تاریخی این شهر است که در دوره پهلوی، مالک آن بخشی از ملک خود را برای ساختن فضای درمانی وقف می کند و بیمارستانی توسط مسیحیان در این مکان احداث می شود.

بیمارستانی که با نام اکباتان در میان همدانی ها شناخته شده و چند سالیست که وعده افتتاح آن پس از تخریب و بازسازی را می شنویم.

این بیمارستان در سال های اولیه زیرنظر مسیونرهای آمریکایی اداره می شد و به همین علت به بیمارستان آمریکایی ها معروف بود.

پس از پیروزی انقلاب در سال 57، مسیونرها ایران را ترک کردند و اداره امور بیمارستان به دولت جمهوری اسلامی واگذار شد و از آن پس به نام بیمارستان اکباتان تغییر نام یافت.

تخریب و بازسازی یا مصوبه احداث بیمارستان جایگزین اکباتان همدان از سال 87 در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع آغاز شد و بیمارستان جدید شامل ساختمان اصلی، الحاقی و فضاهای جنبی و با ظرفیت 272 تخت است.

با افتتاح مرکز آموزشی، درمانی، تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان در سال 94 توسط رییس جمهور وقت، تجهیزات و امکانات و بیماران بیمارستان اکباتان به فرشچی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان اکباتان؛ از وعده های ناسرانجام آقای نماینده تا انتظار برای تجهیز

بیمارستان اکباتان؛ از وعده های ناسرانجام آقای نماینده تا انتظار برای تجهیز