مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-07اجتماعي

جامعه نیازمند آموزش مهارت های ارتباطی است


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: آموزش مهارت های ارتباط سالم و شناخت روابط سالم به نوجوانان، جوانان و زوجین باید در دستور کار نهادهای آموزشی و فرهنگی قرار بگیرد.

- هدی حقیقی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، در تشریح موضوع همسر آزاری و انواع آن اظهار کرد: همسر آزاری عبارت است از رفتاری در رابطه زناشویی که موجب صدمه فیزیکی، جنسی یا روانشناختی عاطفی شود.

وی افزود: این رفتارها می تواند شامل پرخاشگری فیزیکی، اجبار یا تعرض جنسی، سو استفاده روانشناختی و رفتارهای کنترلی باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: همانطور که در تعریف همسرآزاری بیان می شود ایجاد آسیب های روانشناختی و عاطفی نیز جزو انواع رفتارهای آزارگرانه در مقابل همسر است.

وی افزود: این گروه رفتارها که به آن همسرآزاری عاطفی گفته می شود شامل رفتارهای است که هرچند به صورت فیزیکی و بر بدن طرف مقابل آسیب نمی رساند اما به صورت کلامی یا غیر کلامی، تهدیدها و آسیب های هیجانی را به همسر وارد می کند.

این مسئول با بیان اینکه انواع آسیب های عاطفی شامل ارعاب و تهدید، تخریب شخصیتی، محدودسازی، اقتصادی و کنارگیری است، تاکید کرد: ارعاب و تهدید به معنای صدمه یا کشتن، تهدید به خودکشی، آسیب رساندن به اشیا، ژست های تهدید کننده، رانندگی خطر ناک، اجبار به تماشا یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه نیازمند آموزش مهارت های ارتباطی است

جامعه نیازمند آموزش مهارت های ارتباطی است