مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:002022-11-07سياسي

شعر غیور باید دردی از جامعه درمان کند


شعر غیور باید بتواند دردی از جامعه درمان کند و زبان مؤمن در برابر دشمنان به منزله شمشیر اوست که مراد از زبان در حقیقت همین شعر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد علی مجاهدی شامگاه یکشنبه در سوگواره شعر شهیدان حرم که به مناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (ع) در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: سرودن شعر متعهد و آیینی در حقیقت جهاد است و در صدر اسلام رسول الله از فردی که قادر به حضور در جبهه جنگ نبود می خواست تا با سرودن شعر، عظمت پوشالی دشمنان اسلام را در هم شکند که شاعران با توجه به این فرموده پیامبر اسلام باید بدانند که چه جایگاه مهمی دارند.

دبیر شعر و ادبیات آیینی کشور بیان داشت: شعر غیور باید بتواند دردی از جامعه درمان کند و زبان مؤمن در برابر دشمنان به منزله شمشیر اوست که مراد از زبان در حقیقت همین شعر است.

وی گفت: شعر غیور حیات دارد و مرده نیست که اشعار اقبال لاهوری از این دست است، ایستایی و توقف در شعر در حقیقت مرگ شعر است و اگر قرار باشد شعر متوقف باشد و حرکتی نداشته باشد اثربخش نخواهد بود.

مجاهدی، خطاب به شاعران آیینی ابراز داشت: تلاش کنیم آثار ما جزو آثاری باشد که مورد مقبول اهل بیت (ع) باشد و یاوه سرودن در واقع تلف کردن عمر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر غیور باید دردی از جامعه درمان کند

شعر غیور باید دردی از جامعه درمان کند