مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-07پزشكي

آنفلوانزا گوی سبقت را از کرونا ربود


این روزها شاهد شیوع زودهنگام بیماری آنفلوانزا در کشور و بالتبع آن در چهارمحال و بختیاری هستیم، این بیماری ویروسی در ایام شیوع و جولان کرونا در پناهگاه امن خود قرار گرفته بود و فرصتی برای عرض اندام نداشت، - اما با فروکش کردن کرونا اکنون شاهد قدرت نمایی این ویروس هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با آغاز فصل پاییز شاهد افزایش ابتلا به بیماری آنفلوانزا و شکل گیری پیک ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری هستیم و انتظار می رود شاهد زمستان ویروسی باشیم، بازگشایی مدارس نیز میدان را برای شیوع سریع این ویروس باز کرده است.

ویروس آنفلوانزا با شیوع بیماری کرونا، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین جلوگیری از شکل گیری تجمعات تقریبا فعالیت خود را تعطیل کرده بود، اما به نظر می رسد با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و شکل گیری تجمعات این ویروس فرصت کافی را برای فعالیت پیدا کرده است.

این روزها کمبود برخی اقلام دارویی در کشور مشکلاتی را برای سیستم بهداشت و درمان و همچنین مبتلایان به بیماری های ویروسی ایجاد کرده است، بنابراین می طلبد که مسئولان و مردم ضمن جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، تدبیری برای جلوگیری از انتشار گسترده این ویروس اتخاذ کنند، زیرا ویروس آنفلوانزا نیز می تواند به اندازه کرونا خطرناک و کشنده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزا گوی سبقت را از کرونا ربود

آنفلوانزا گوی سبقت را از کرونا ربود