مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-06پزشكي

کاهش چشمگیر آمار ابتلاء به مالاریا طی نیم قرن گذشته


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش آمار ابتلاء به مالاریا در کشور، از تدوین برنامه حذف انتقال محلی این بیماری تا سال 1404 توسط وزارت بهداشت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فهمیه هداوند متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به رو به کاهش بودن آمار ابتلاء به بیماری عفونی مالاریا در کشور که از طریق گزش پشه آلوده صورت می گیرد، عنوان کرد: برنامه ملی حذف انتقال محلی این بیماری تا سال 1404، یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت است، چراکه افراد مبتلایی که از سایر کشورها به ایران سفر می کنند، به ویژه آنهایی که در دوره کمون هستند، قابل ردیابی یا شناسایی نیستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: به طور کلی کشور ما جز مناطق اندمیک مالاریا محسوب نمی شود، در قاره آفریقا، جنوب شرقی آسیا و مدیترانه شرقی شایع است و موارد مالاریا در ایران بیشتر در صورت سفر افراد به این مناطق اندمیک و یا در موارد بسیار نادر انتقال بیماری از فرد آلوده ای که شناسایی نشده باشد، در داخل کشور دیده می شود.

به گفته وی، در ایران آمار مالاریا از حدود پنج میلیون نفر در 50 سال پیش، به کمتر از حدود 960 نفر در سال 1397 کاهش پیدا کرده است.

هداوند با بیان امکان سفر افراد به تمام کشورها و از سراسر جهان به ایران، حضور مبتلایان بدون علامت در کشور را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر آمار ابتلاء به مالاریا طی نیم قرن گذشته

کاهش چشمگیر آمار ابتلاء به مالاریا طی نیم قرن گذشته