مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 14:402022-11-06اقتصادي

واردات آزاد از اوراسیا چطور به نفع ایران تمام می شود؟


عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران می گوید برای فعال کردن تمام ظرفیت موجود در بازار اوراسیا، حداقل نیاز به فراهم کردن دو پیش نیاز مهم وجود خواهد داشت.

- فاطمه مقیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد ایران در سال های گذشته تبادلات خود با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را افزایش داده و در این حوزه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

با این وجود وقتی صحبت از تجارت آزاد با اوراسیا یا آزادسازی واردات از این اتحادیه مطرح می شود، باید در نظر داشت که تا زمانی که برخی مقدمات لازم فراهم نشود، امکان استفاده از تمام ظرفیت ها وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات و محدودیت های بانکی یکی از اصلی ترین اولویت ها در این حوزه خواهد بود، تشریح کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات تجار ایرانی در سال های گذشته، بحث تبادل مالی و انتقال ارز در بازارهای خارجی بوده که بازار اوراسیا نیز از این موضوع مستثنی نیست.

ما تا زمانی که نتوانیم برای این معضل راه حلی پیدا کنیم، رسیدن به اهداف کلان در توسعه تجارت با اوراسیا ممکن نخواهد بود.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات برای استفاده از راهکارهای دو جانبه مالی، می تواند مشکلات بانکی را کاهش دهد؟ نیز گفت: همانطور که برخی مذاکرات با روسیه در این زمینه انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات آزاد از اوراسیا چطور به نفع ایران تمام می شود؟

واردات آزاد از اوراسیا چطور به نفع ایران تمام می شود؟