مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-06اجتماعي

سرنوشت تلخ یادگار صفویان در ماهیدشت


عصر صفوی را دوران طلایی احداث کاروانسراهای بزرگ می دانند.

عصری که در آن راه ها و کاروانسراهای متعدد در گستره ایران زمین ساخته شد و آنطور که می گویند، - شاه عباس صفوی دستور داده بود تا 999 کاروانسرا را به منظور بالا بردن ضریب امنیت تجاری و آسایش مسافران در مناطق مختلف کشور بسازند.

قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات و تردد زوار و علمای دینی از این منطقه به سمت عراق عاملی شد تا کرمانشاه هم سهمی از این کاروانسراها داشته باشد.

با این وجود آنچه که امروزه از کاروانسراهای کرمانشاه باقی مانده، تنها سه کاروانسرای بیستون، ماهیدشت و شاه عباسی قصرشیرین است.

کاروانسرای بیستون واقع در مجموعه میراث جهانی بیستون سال 1394 به عنوان یک هتل بین المللی پنج ستاره فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز هم فعالیت آن ادامه دارد.

کارونسرای شاه عباسی قصرشیرین هم که تا قبل از زلزله سال 1396 به عنوان یک مرکز تجاری در اختیار مردم این شهرستان بود، پس از وقوع این حادثه تلخ خسارات زیادی دید، اما تا چندسال بعد هیچ اقدامی برای مرمت آن صورت نگرفت، چراکه این بنا موقوفه اداره کل اوقاف بود و میراث فرهنگی نمی توانست برای آن اعتبار بگذارد.

کشمکش های بین اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان بر سر تامین اعتبار برای مرمت این بنا تا چهار سال ادامه داشت و سرانجام با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت تلخ یادگار صفویان در ماهیدشت

سرنوشت تلخ یادگار صفویان در ماهیدشت