مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-06اجتماعي

ماجرای عجیب تخریب «باغ ایلخانی» در شیراز با مجوز میراث


دیوار تاریخی باغ «ایلخانی» در شیراز تخریب شد تا لودرها راحت وارد باغ قاجاری شوند.

ماموریت این ماشین آلات تخلیه خاک های برداشت شده از گودالی است که برای ساخت آشپزخانه و رستوران، - دیوار تاریخی باغ ایلخانی در شیراز تخریب شد تا لودرها راحت وارد باغ قاجاری شوند.

ماموریت این ماشین آلات تخلیه خاک های برداشت شده از گودالی است که برای ساخت آشپزخانه و رستوران، در گوشه این باغ تاریخی حفر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود دو هفته پیش خبر تخریب سردر باغ ایلخانی در بافت تاریخی شیراز با لودر دست به دست شد، درحالی که مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس آن را رد کرد و گفت که سردر باغ هیچ گونه صدمه ای ندیده و تخریب (دیوار باغ ایلخانی) برای احداث فضای خدماتی براساس طرحِ مصوب و با هماهنگی و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بوده و موافقت شده که خاک های دپو شده در محوطه باز ضلع غربی باغ حاصلِ گودبرداری، به این شکل تخلیه شود.

او همچنین گفته که بازشو ایجاد شده (درِ کارگاهی) در راهروی گوشه شمال غرب نیز برای حمل (حجم زیاد مصالح) و انتقال خاک های حاصل از عملیات بوده و شرکت توسعه و عمران فارس (کارفرمای پروژه و مالک جبهه غربی باغ ایلخانی) ملزم شده است پس از پایان مدت زمان مرمت و احیاء، دوباره با استفاده از مصالح برچیده شده، این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای عجیب تخریب «باغ ایلخانی» در شیراز با مجوز میراث

ماجرای عجیب تخریب «باغ ایلخانی» در شیراز با مجوز میراث