مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 09:052022-11-06سياسي

ریشه های اجتماعی شکل گیری و بروز نارضایتی های اجتماعی


بررسی های یک مطالعه در مورد ریشه های اجتماعی شکل گیری و بروز نارضایتی های اجتماعی نشان داد که بخش زیادی از شهروندان تهرانی نسبت به شرایط و اوضاع نامساعد موجود، - نگران بوده و ناراضی هستند.

همچنین تمایلات خشونت طلبانه در بین آن ها در حد بسیار ضعیف بوده و اکثریت شهروندان مایلند تا نارضایتی های خود را در اشکال مسالمت آمیز بروز دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع رضایت یک امر نسبی است و رضایت اجتماعی شهروندان در هر نظام اجتماعی، اگرچه تا حد زیادی به شرایط فردی بستگی دارد، ولی تاثیر عوامل اجتماعی در بروز یا افول آن بسیار پررنگ تر به نظر می رسد.

اگر رضایت، آرامش، احساس سعادت و بالعکس عدم احساس خوشبختی و نارضایتی در جامعه تسری یابد و عده زیادی از اعضای جامعه را در برگیرد، این را نمی توان به شرایط فردی تعبیر کرد، بلکه باید اوضاع اجتماعی را در ارتباط با آن در نظر گرفت.

در جامعه معاصر، کاربرد اصطلاحاتی مانند اغتشاش، ناآرامی، شورش، بلوا، آشوب، رفتار جمعی اعتراض آمیز، هیجان جمعی، طغیان خشونت آمیز و .

جملگی حکایت از اهمیت نارضایتی ها در بُعد اجتماعی دارند و بیشتر دولت ها درصدد رفع آن ها و ایجاد ثبات و پایداری در بدنه نظام سیاسی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های اجتماعی شکل گیری و بروز نارضایتی های اجتماعی

ریشه های اجتماعی شکل گیری و بروز نارضایتی های اجتماعی