مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 05:452022-11-06اقتصادي

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن برای حفظ منابع طبیعی در مازندران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: پروژه ترسیب کربن یک طرح بین المللی برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسحاق عطایی امروز در گفت وگویی با اشاره به اینکه پروژه ترسیب کربن از سال 1395 بصورت نمونه در مناطق هزار جریب بهشهر در سطحی حدود 18 هزار هکتار شروع شده  و در حال اجرا است، افزود:  جذب دی اکسید کربن ، ایفای سهم کشور در جامعه جهانی در خصوص کاهش گازهای گلخانه ای ، افزایش سطح تحت مدیریت و ارتقاء ضریب حفاظتی ، کاهش تخریب عرصه های منابع طبیعی از طریق توانمندسازی جوامع محلی و تضمین معیشت پایدار، بهبود کسب و کار بومی، بالا بردن سطح اقتصاد خانوار روستایی به عنوان اهداف بین الملل، ملی و محلی پروژه ترسیب کربن است.

وی خاطر نشان کرد: محدوده پروژه ترسیب کربن در شهرستان بهشهر  27 روستا مدنظر بوده که فاز اول در 10 روستا در حال اجرا  و در تمامی این 10 روستا کارگاه های آموزشی انجام و گروه های توسعه ای روستاها مشخص و در هر روستا یک صندوق خرد تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: از مجموعه این 10 صندوق یک شرکت تعاونی روستایی تشکیل شد که در سطح اداره کل منابع طبیعی استان دارای رتبه بوده و در عملیات های اجرایی و پیمانکاری حوزه ترسیب کربن ار قبیل جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن برای حفظ منابع طبیعی در مازندران

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن برای حفظ منابع طبیعی در مازندران