مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 21:252022-11-05اقتصادي

کاهش 32 درصدی صید در گیلان


معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به کاهش 32 درصدی صید در گیلان گفت: صیادان گیلانی از 22 مهر تاکنون 124 تن انوع ماهی استخوانی به ارزش 24 میلیارد تومان از خزر صید کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مسعود نیک پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صیادی در گیلان اظهار کرد: صیادی یکی از مشاغل مهم گیلانیان است و توسعه شیلات و آبزی پروری نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش تولید ثروت در منطقه ایجاد خواهد کرد.

  وی با اشاره به کاهش 32 درصدی صید در گیلان افزود: صیادان گیلانی از 22 مهر تاکنون 124 تن انوع ماهی استخوانی به ارزش 24 میلیارد تومان از خزر صید کرده اند.

  معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به شرایط نامناسب جوی برای صید بیان کرد: کاهش دفعات پره کشی، مواج بودن دریا و کاهش ذخایر دریای خزر از دلایل کاهش صید محسوب می شود.

  معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه غالب سبد صید صیادان پره 2 گونه ماهی سفید و کفال است، افزود: این مقدار صید برای ماهی سفید 31 درصد به مقدار 39 تن و ماهی کفال 66 درصد به مقدار 82 تن و 3 درصد مربوط به سایر آبزیان دریای خزر به مقدار 3 تن بوده است.

  نیک پور با بیان اینکه گیلان 46 تعاونی پره فعال و 4 هزار صیاد دارد، گفت: صید از خزر به دلیل حمایت از جمعیت کفال ماهیان امسال 2 روز دیرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 32 درصدی صید در گیلان

کاهش 32 درصدی صید در گیلان