مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 15:502022-11-05پزشكي

آنفلوآنزا در یزد 10 قربانی گرفت


افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز آموزشی خودداری کنند.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان و قربانیان آنفلوآنزا در یزد خبر داد و گفت: آنفلوآنزا در یزد 10 قربانی گرفت.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، محسن میرزایی با بیان اینکه تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان 377 نفر بود که این رقم در حال حاضر به بیش از 500 نفر رسیده است اظهار داشت: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در هفته های اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به آنفلوآنزا در استان بوده ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت آنفلوآنزا در استان افزایش قابل توجهی داشته است.

    ادامه داد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می شود و توصیه کرد: همشهریان از مصرف خودسرانه انتی بیوتیک جدا خودداری کنند و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.

    وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز آموزشی، شست و شوی مداوم و مکرر دست ها با آب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از عمده راه های پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز آموزشی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزا در یزد 10 قربانی گرفت

آنفلوآنزا در یزد 10 قربانی گرفت