مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 15:302022-11-05اقتصادي

وسایل نقلیه فرسوده محرک اصلی آلودگی هوای تهران


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: یک خودروی سواری فرسوده 26 برابر یک خودروی نو، یک موتورسیکلت فرسوده 12 برابر یک موتورسیکلت نو و یک کامیون فرسوده 50 برابر یک کامیون نو آلایندگی دارند.

-  سیدمحمدمهدی میرزایی قمی،مدیرعامل شرکت برای عملیاتی شدن این طرح ها خواهد بود.

میرزایی قمی با بیان اینکه بر اساس محاسبات صورت گرفته، خسارت ناشی از آلایندگی یک کامیون فرسوده دیزلی در شهر تهران برابر 467 میلیون تومان در سال است و این رقم برای یک موتورسیکلت فرسوده برابر 21 میلیون تومان درسال می باشد، تصریح کرد:  با فرض این که در صورت نوسازی یک کامیون با یک کامیون فیلتردار استاندارد، حداقل 10 سال اثرات آلایندگی آن از بین برود، فایده اقتصادی ناشی از این نوسازی فقط از بُعد آلودگی هوا حدود 4 میلیارد و هفتصد میلیارد تومان خواهد بود در صورتی که قیمت یک کامیون دیزلی نو حدود 2 و نیم میلیارد تومان است.

همچنین در خصوص موتورسیکلت هم با فرض جایگزینی آن با یک موتورسیکلت برقی و حذف آلایندگی به مدت 8 سال، منافع اقتصادی مترتب بر آن، بیش از 200 میلیون تومان خواهد بود، در حالی که قیمت یک موتورسیکلت برقی نو کمتر از 100 میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر ارتباط مستقیم آلودگی هوا با خسارات اقتصادی، خاطرنشان کرد:  دست یابی به فرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسایل نقلیه فرسوده محرک اصلی آلودگی هوای تهران

وسایل نقلیه فرسوده محرک اصلی آلودگی هوای تهران