مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 14:252022-11-05فرهنگي

محوطه ساسانی در کرمان پس از چند بار تعرض تعیین عرصه می شود


محوطه کهنه قلعه میرآباد امام قلی در ریگان کرمان، سکونتگاهی ساسانی و اسلامی است که تا کنون بقایای شاخصی، از جمله یک چهارطاقی یا آتشکده ساسانی در آن شناسایی شده است، - محوطه کهنه قلعه میرآباد امام قلی در ریگان کرمان، سکونتگاهی ساسانی و اسلامی است که تا کنون بقایای شاخصی، از جمله یک چهارطاقی یا آتشکده ساسانی در آن شناسایی شده است، این محوطه تاریخی که بارها مورد تعرض قرار گرفته، حالا پس از گذشت 30 سال از ثبت آن در فهرست میراث ملی، سرانجام قرار است عرصه و حریم آن تعیین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، شهرام زارع ـ سرپرست هیأت باستان شناسی محوطه کهنه قلعه میرآباد امام قلی در این باره گفت: محوطه کهنه قلعه میرآباد در شهرستان ریگانِ استان کرمان، بخش گنبکی و در شرق روستای میرآباد امامقلی واقع شده است.

این محوطه طی اوایل دهه 1370 به خاطر عبور جاده آسفالتی از وسط آن، که روستاهای منطقه ریگان و فهرج را به هم پیوند می دهد به شدت آسیب دید و بخشی از بقایای معماری و سکونتگاهی آن تخریب شد.

این باستان شناس افزود: در سال های گذشته نیز عبور لوله ها و عناصر مختلفی از کنار همان جاده آسیب هایی به محوطه وارد کرده است و در حال حاضر، احتمال تعریض جاده و همچنین توسعه روستایی، عرصه تپه را در معرض تهدید قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه ساسانی در کرمان پس از چند بار تعرض تعیین عرصه می شود

محوطه ساسانی در کرمان پس از چند بار تعرض تعیین عرصه می شود