مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-05اقتصادي

چهارمحال و بختیاری 500 هنرمند نمدمال دارد


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی چهارمحال وبختیاری گفت: هم اکنون 500 هنرمند نمدمال شامل 400 هنرمند در شهرکرد و 100 هنرمند در بروجن وجود دارد.

- اسماعیل رمضانی چالشتری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از این تعداد 200 هنرمند در شهرهای شهرکرد و بروجن به طور مستمر و دائم فعالیت دارند.

وی با اشاره به ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در سال 1397 افزود: تلاش می شود تا تحقق اهداف پیش بینی و اعلام شده در شهرکرد، شهر ملی نمد بتوان زمینه های جهانی شدن نمد شهرکرد را فراهم کرد.

رمضانی تصریح کرد: ساخت نمادهای فرهنگی مانند مرد نمدمال، مرد کلاه مال، سامان دهی کوی نمدمالان و استفاده از محصولات و تولیدات نمدی در مبلمان شهری می تواند علاوه بر تحقق اهداف شهرکرد، شهر ملی نمد به تسریع در روند جهانی شدن این مهم کمک کند.

وی نمدمالی را از قدیمی ترین هنرصنعت های زندگی انسان دانست و افزود: نمد چهارمحال و بختیاری در شهرکرد و بروجن هم اکنون در صنایع خودروسازی و پزشکی کاربردی شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مراحل مختلف تولید نمد این استان شامل حلاجی، ریختن آب داغ روی قالب، لوله کردن قالب، بازکردن قالب و برگردان لبه ها، نقش ‎گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری 500 هنرمند نمدمال دارد

چهارمحال و بختیاری 500 هنرمند نمدمال دارد