مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 10:302022-11-05سياسي

اِعمال فنون زیست فناورانه در حوزه درمان و پرسش هایی که در آن مطرح است


آنچه پیش روی خوانندگان قرار دارد، سلسله مباحثی است برگرفته از دروس خارج فقه آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران تحت عنوان «فقه زیست فناوری» که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ارائه می شود.

- ایسنا/قم آنچه پیش روی خوانندگان قرار دارد، سلسله مباحثی است برگرفته از دروس خارج فقه آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران تحت عنوان فقه زیست فناوری که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ارائه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله رشاد در این درس گفتارهای فقه محیط زیست آورده است: در ذیل فصل دهم گفته شد آیا می توانیم فنون و فرآیندهای زیست فناورانه را در حوزه طب الصحه و بهداشت و درمان وارد کنیم یا خیر؟ گفته شد که پرسش های عمده ای که ذیل این عنوان قابل طرح هستند و باید در خلال بحث و بررسی به پاسخ آن ها پرداخته شود عبارتند از: پرسش اول: آیا اصولاً استخدام فنون و فرآیندهای زیست فناورانه در قلمرو طب الصحه فی الجمله جایز است یا نه؟ جواب داده شد که قائل به جواز اجمالی هستیم به مثابه حکم اولی و 5 دلیل نیز برای مبنای خود اقامه کردیم.

پرسش دوم: آیا به مثابه یک احتمال می توان از حرمت واردکردن فنون و فرآیندهای زیست فناورانه در قلمرو بهداشت و درمان دفاع کرد؟ بسا بعضی به مثابه حکم اولی قائل به حرمت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اِعمال فنون زیست فناورانه در حوزه درمان و پرسش هایی که در آن مطرح است

اِعمال فنون زیست فناورانه در حوزه درمان و پرسش هایی که در آن مطرح است