مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-05اجتماعي

جدیدترین تصویر هابل از «سحابی شعله»؛ قلب تاریک و غبارآلود


به دنبال تحقیقات و انکشافات فضایی، پژوهشگران جدیدترین تصویر ثبت شده از «سحابی شعله» را توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر کردند.

- جدیدترین تصویر هابل از سحابی شعله ؛ قلب تاریک و غبارآلود ایسنا/اصفهان به دنبال تحقیقات و انکشافات فضایی، پژوهشگران جدیدترین تصویر ثبت شده از سحابی شعله را توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر کردند.

سحابی شعله که با نام علمیNGC 2024 شناخته می شود یک زایشگاه ستاره ای در صورت فلکی شکارچی و در فاصله ای نزدیک به 1400 سال نوری از زمین واقع شده است.

به عبارتی، این سحابی بخشی از مجموعه ابر مولکولی شکارچی را که شامل سحابی های معروف از جمله سحابی کله اسبی و سحابی شکارچی می شود را تشکیل می دهد.

در جدیدترین عکس گرفته شده، تمرکز روی قلب تاریک و غبارآلود در سحابی است، جایی که یک خوشه ستاره ای در آن جای گرفته و عمدتاً از دید پنهان است.

جایی در نزدیکی این تصویر (که البته در این تصویر مشخص نیست) ستاره پرنور Alnitak، که شرقی ترین ستاره در کمربند شکارچی است وجود دارد.

تشعشعات Alnitak، گاز هیدروژن سحابی شعله را یونیزه می کند و زمانی که گاز از حالت پرانرژی خود به حالت کم انرژی شروع به خنک شدن می کند، انرژی به شکل نور را ساطع و باعث درخشش قابل مشاهده ای در پشت چرخه ای از غبار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین تصویر هابل از «سحابی شعله»؛ قلب تاریک و غبارآلود

جدیدترین تصویر هابل از «سحابی شعله»؛ قلب تاریک و غبارآلود