مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 18:352022-11-03سياسي

8 نکته ای که باید درباره راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا بدانیم


تمام کارشناسان اندیشکده شورای آتلانتیک حتی آنان که به تدوین و توسعه این اسناد کمک کرده اند، به بررسی نقاط ضعف و قوت سند راهبرد دفاع ملی 2022 و نیز نکات کلیدی آن پرداخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در گزارشی به بررسی محتوای سند راهبرد دفاع ملی امسال آمریکا پرداخت که به تازگی از سوی وزیر دفاع این کشور رونمایی شده است.

در ادامه خلاصه ای از متن خواهد آمد.

پنتاگون چند روز پیش راهبرد دفاع ملی 2022 آمریکا را به همراه اسناد مرتبط با بررسی وضعیت هسته ای (NPR) و بررسی دفاع موشکی (MDR) منتشر کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در مقدمه راهبرد مذکور به اولویت های وزارتخانه تحت امر خود در دهه سرنوشت ساز پیش رو اشاره کرد؛ اولویت هایی از قبیل کمک به حفاظت از مردم آمریکا، ارتقای امنیت جهانی، بهره گیری از فرصت های راهبردی جدید، و تحقق و دفاع از ارزش های دموکراتیک این کشور.

بر اساس گزارش اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک ، حال این پرسش ها به ذهن می رسد که آیا این راهبرد موفق خواهد بود؟ ، آیا در این راهبرد به درگیری ها در اوکراین و چالش های چندوجهی چین پرداخته شده است؟ و چه مسائلی در این راهبرد مغفول مانده است؟ ما از تمام کارشناسان اندیشکده شورای آتلانتیک حتی آنان که در دوره حضور خود در دولت به تدوین و توسعه این اسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 نکته ای که باید درباره راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا بدانیم

8 نکته ای که باید درباره راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا بدانیم