مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 14:252022-11-03اقتصادي

30 درصد اقتصاد کشور اقتصاد زیرزمینی است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: 30 درصد اقتصاد کشور اقتصاد زیرزمینی و حدود 6 هزار شرکت فرار مالیاتی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ناصر بیکی ظهر امروز در نشست اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: یکی از مسائلی که به شدت تولیدکنندگان را می آزارد بی عدالتی در اخذ مالیات است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارها 30 درصد اقتصاد کشور اقتصاد زیرزمینی است و افرادی که در تولید فعالیت زیرزمینی دارند، مالیاتی پرداخت نمی کنند، این در حالی است که حدود 6 هزار شرکت نیز فرار مالیاتی دارند که این ناعدالتی ها موجب فشار بر دوش سایر مودیان مالیاتی شده است.

رییس اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه امروز یک رابطه ظریف بین اخذ مالیات با اجرای انضباط مالی و سطح پاسخگویی دولت و شرایط و شاخص های اقتصادی وجود دارد، گفت: متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت ها در این روزها از یک سو و تحریم های ظالمانه بدخواهان انقلاب از سوی دیگر فعالیت فعالان حقیقی و حقوقی در حوزه تولید و اقتصاد را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بیکی با اشاره به اخذ 112 درصدی مالیات در شهریورماه اظهار کرد:  454 هزار میلیارد تومان از بودجه 664 هزار میلیارد تومان سال جاری بر اساس مالیات تامین خواهد شد که اخذ مالیات نباید به تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد اقتصاد کشور اقتصاد زیرزمینی است

30 درصد اقتصاد کشور اقتصاد زیرزمینی است