مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-03سياسي

سال آینده باید حداقل 50 هزار پرستار استخدام شوند


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: لازم است در سال آینده حداقل 50 هزار پرستار استخدام شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سید محمّد پاک مهر، در هفدهمین نشست شورای عالی نظام پرستاری افزود: در سال 1399و 1400 حدود 17 هزار پرستار، بازنشسته شده است و 10 هزار تخت بیمارستانی نیز به تخت های موجود اضافه شد.

همچنین وضعیت استاندارد کادر پرستاری ما به تخت هشت دهم یا نه دهم در کشور است و حداقل استانداردی که ما باید تأمین کنیم، یک و هفت دهم است، با توجه به 10 هزار تختی که افزایش پیدا کرده و هفده هزار پرستاری که بازنشسته شده اند ما 45 درصد کمبود کادر پرستاری نسبت به وضع موجود داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز است برای سال 1402 از سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه کشور، مجوز حداقل استخدام 50 هزار پرستار را پیگیر شویم.

زیرا تأمین نیرو در حوزه نظام سلامت به ویژه کادر پرستاری یک ضرورت است، زیرا با توجه به 17 هزار پرستار بازنشسته و افزایش 10 هزاری تخت های بیمارستانی و همچنین کمبود نیروی پرستار، نیاز است، مجوز استخدام در سال آینده داده شود.

پاک مهر درباره اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از خواسته های اصلی ما است که در ابتدا برای اجرای این قانون مانع های زیادی وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال آینده باید حداقل 50 هزار پرستار استخدام شوند

سال آینده باید حداقل 50 هزار پرستار استخدام شوند