مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 18:152022-11-02اقتصادي

زیر کشت رفتن 230 هزار هکتار از اراضی استان ایلام


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 230 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت رفته است که از این میزان 15 هزار هکتار آن مربوط به کشت محصولات آب بر است.

- اقبال گراوندی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: 230 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت رفته است که از این میزان 15 هزار هکتار آن مربوط به کشت محصولات آب بر است.

وی افزود: برای کاهش هدر رفت آب باتوجه به خشکسالی های پی در پی کاهش کشت برنج است، لذا با توجه به اینکه نمی توان ممنوعیت کشت را به طور کامل اجرایی کرد ولی محدودیت های انجام گرفته از 5 هزار هکتار به حق کشت 3 هزار هکتار در سطح اراضی استان است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: جهت مقابله با بحران آب در بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام اقدام دیگری که انجام داد، زمان کشت محصولات بهاره را به کشت پاییزه تغییر داده همچنین کشت بهاره را کاهش و کشت پاییزه افزایش خواهد یافت.

  گرواندی ضمن تاکید به جهت کنترل بحران آب تمام چاه های کشاورزی به نصب کنتور حجمی اشاره کرد و گفت: در مقابل تمام چاه ها و ایستگاه های پمپاز آب به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیر کشت رفتن 230 هزار هکتار از اراضی استان ایلام

زیر کشت رفتن 230 هزار هکتار از اراضی استان ایلام