مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 12:552022-11-02اقتصادي

برداشت 180 تن زیتون در نهبندان/ نگین سبز کویر فاقد نشان تجاری است


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از برداشت 180 تن زیتون در این شهرستان خبر داد و گفت: علیرغم کیفیت بالای این محصول متاسفانه نگین سبز کویر فاقد نشان تجاری می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری  فارس از بیرجند، علیرضا حیدرپور، رییس جهاد کشاورزی نهبندان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان جنوبی 285  بهره بردار محصول زیتون فعالیت و مخارج  زندگی خود را از درآمد آن تامین می کنند.

وی افزود: از زیتون بعنوان طلای سبز یاد می شود و این روزها کشاورزان از نبود نشان تجاری اش در بازار خراسان جنوبی رنج می برند.

  مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد:  یکی از خلاء های موجود در حوزه پرورش زیتون، برندسازی برای روغن استحصال شده از آن همچنین فرآوری این محصول برای تولید زیتون شور و زیتون پرورده است.

 حیدرپور یادآور شد: اگر مشکلات زیتون کاران رفع نشود شاید کشاورزان از چرخه اقتصادی این محصول مهم و راهبردی منطقه خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه کشاورزان شهرستان نهبندان نسبت به ارقام محصول زیتون شناخت کافی نداشتند، گاهی ارقام متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب نشده و بندرت از نوع همخوان با اقلیم شهرستان کشت کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به کیفیت بالای زیتون این شهرستان گفت: آستان قدس رضوی در چند سال گذشته نسبت به کشت درختان زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 180 تن زیتون در نهبندان/ نگین سبز کویر فاقد نشان تجاری است

برداشت 180 تن زیتون در نهبندان/ نگین سبز کویر فاقد نشان تجاری است