مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 23:152022-11-01پزشكي

حمایت خانواده کلید پیشگیری از خودکشی / علائم هشداردهنده را به خوبی بشناسیم


اعضای یک خانواده سالم باید همچون یک چتر حمایتی همدیگر را زیر بال و پر داشته باشند تا اگر یکی از آنها دچار یک بیماری یا مشکلی مثل تفکر خودکشی شد، - گروه زندگی ـ زهره سعیدی: اطرافیانش خیلی خوب متوجه می شدند که حالش پس از به دنیا آوردن فرزندش زیاد خوب نیست، نه حال جسمی که آن قابل تحمل است بلکه حال روحی.

برخی دوست و آشناها می گفتند افسردگی پس از زایمان گرفته اما چیزی نیست این دوره هم می گذرد.

خیلی دم پَر بچه نمی شد و تا زمانی که مجبور نبود به خودکشی داشته است؟ چطور این افسردگی آنقدر حاد می شود که افراد دست به خودکشی می زنند؟ *واژگانی از جنس ویرانگری در دایره واژگان خودکشی چندین مفهوم خودنمایی می کند مثل خودِ خودکشی که به معنای مرگ ناشی از آسیب رساندن، مسموم کردن یا خفه کردن خود در زمانی است که شواهد نشان می دهد این کار توسط خود فرد صورت گرفته و فرد قصد کشتن خود را داشته است.

اقدام به خودکشی مفهوم دیگری است به معنای عملی که توسط فرد به قصد کشتن خود انجام شده، تهدید به خودکشی یعنی هر رفتار کلامی یا غیرکلامی که نشان از قصد فرد برای صدمه زدن به خود دارد و معمولا حاکی از این است که یک اقدام به خودکشی یا سایر رفتارهای مربوط به آن ممکن است درآینده نزدیک اتفاق بیافتد و در نهایت افکار خودکشی نیز آخرین مفهوم به معنای اشتغال ذهنی با خودکش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت خانواده کلید پیشگیری از خودکشی / علائم هشداردهنده را به خوبی بشناسیم

حمایت خانواده کلید پیشگیری از خودکشی / علائم هشداردهنده را به خوبی بشناسیم