مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-01اقتصادي

باغ های انار چهارمحال و بختیاری 1000 تن محصول می دهد


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت یک هزار تن انار از 164 هکتار باغ انار در استان پیش بینی می شود.

- ابراهیم شیرانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از آغاز برداشت انار خبر داد و گفت: 164 هکتار از باغات استان سطح زیر کشت انار است که 160 هکتار از این مقدار بارور است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش بینی برداشت یک هزار تن انار در استان وجود دارد، افزود: بیشترین محصول از منطقه دورک اناری در شهرستان کیار برداشت می شود.

وی توضیح داد: ارقامی که در استان بیشتر کشت می شود محلی، رباب و ترش است که به صورت تازه خوری داخل استان و یا در استان های همجوار مصرف می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی انار در استان بیشتر به صورت سنتی است که در قالب آب انار یا ناردانه توسط محلی ها تهیه می شود.

شیرانی بیان کرد: جهاد کشاورزی به دنبال این است که یک هکتار باغ انار از ارقام مختلف از جمله رقم های بی هسته را کشت کند تا هرکدام نتیجه مطلوب تری داشت در توسعه کشت استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت: انار محصولی است که نیاز آبی کمتری دارد و در مناطق مستعد به صورت دیم نیز کشت می شود لذا توسعه رقم های تجاری شناسایی شده در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ های انار چهارمحال و بختیاری 1000 تن محصول می دهد

باغ های انار چهارمحال و بختیاری 1000 تن محصول می دهد