مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 18:402022-10-29اقتصادي

کانادا به دنبال ساخت رآکتور هسته ای جدید


وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که این کشور به منظور تامین تقاضا برای انرژی، تقریبا یک میلیارد دلار برای احداث یک رآکتور هسته ای هزینه خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرده است، بانک زیرساخت کانادا (CIB) با یک شرکت تولیدکننده بزرگ بر سر تامین 970 میلیون دلار به منظور ساخت نخستین رآکتور ماژولار کوچک (SMR) به توافق رسیده است.

وی توضیح داد: ما این رآکتور را (به عنوان یک منبع انرژی بدون گازهای گلخانه ای) برای انرژی هسته ای می سازیم.

(احداث این رآکتور) برای دستیابی کانادا به اهداف آب و هوایی اش و جهان بسیار مهم است… به نوشته خبرگزاری رویترز، ویلکینسون در مورد این توافق گفت: انرژی هسته ای یکی از منابعی است که به ما در رسیدن به اهداف آب و هوایی مان می تواند کمک کند و در عین حال تقاضا در حال رشد آینده را تامین می کند.

کانادا قصد دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 به صفر برساند و استفاده از فناوری SMR را بخش اصلی این هدف قرار داده است.

این مقام کانادایی افزود، بودجه این پروژه از طریق یک وام کم بهره از بانک زیرساخت کانادا تامین می شود که برای کارهای مقدماتی از جمله طراحی پروژه و آماده کردن سایت، استفاده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانادا به دنبال ساخت رآکتور هسته ای جدید

کانادا به دنبال ساخت رآکتور هسته ای جدید