مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 13:072022-10-29اجتماعي

گاز متان موجود در آرادکوه باید تبدیل به بیوگاز شود


رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تایید وجود گاز متان در محدوده مرکز دفن زباله آرادکوه، سازمان مدیریت پسماند شهرداری را مسوول استحصال گازهای گلخانه ای در این محدوده دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه محیط زیست خبرگزاری فارس، اخیرا خبری در رسانه ها منتشر شده مبنی بر اینکه محققان ناسا، ظرف 5 ماه گذشته و به دنبال نصب طیف سنج تصویربرداری (EMIT) در است که از 60 سال قبل به دفع و دفن زباله روزانه شهروندان تهرانی اختصاص یافته و طبق نظر کارشناسان محیط زیست به پایان عمر خود رسیده است.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری وظیفه استحصال گازهای گلخانه ای آرادکوه را دارد داریوش گلعلیزاده رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار فارس  وجود گاز متان در این محدوده در حدمجاز مساله را دور از انتظار ندانست و گفت:  گازهای گلخانه ای نباید وارد محیط شود و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران وظیفه دارد که این گازها را استحصال کند.

وی افزود: این گازها باید تبدیل به بیوگاز شده و به صورت انرژی تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

گلعلیزاده با اشاره به حجم تولید روزانه 7 تا 7.

500 تن زباله در شهر تهران و انتقال آن به مرکز آراد کوه ابراز داشت: بخش قابل توجهی از این زباله ها در آرادکوه دفن می شود که تولید متان دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز متان موجود در آرادکوه باید تبدیل به بیوگاز شود

گاز متان موجود در آرادکوه باید تبدیل به بیوگاز شود