مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 10:352022-10-29اجتماعي

آغاز احداث پله های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع)+فیلم


باب المهدی (عج) در بخش شمالی حرم امامین عسکریین علیهم السلام با مساحت 4 هزار و 500 مترمربع در حال ساخت است که اکنون عملیات احداث پله ها و رمپ آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بازسازی و توسعه حرم امامین عسکریین علیهم السلام پس از حمله تروریست های تکفیری به این آستان و تخریب بخش های قابل توجهی از حرم به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد.

پس از ساخت گنبد حرم امامین عسکریین علیهم السلام به عنوان بزرگ ترین گنبد اعتاب مقدسه عراق، ضریح و گلدسته های حرم نیز بازسازی شد و اکنون ایرانیان در حال بازسازی بخش های دیگر این حرم مقدس هستند تا بتوانند به آرزوی شهید قاسم سلیمانی که توسعه و رونق گرفتن حرم سامرا است، جامه عمل بپوشانند.

برای این منظور، روند احداث باب المهدی (عج) در بخش شمالی حرم سامرا با مساحت 4 هزار و 500 مترمربع از سال گذشته سرعت گرفته است و مهندسان و کارگران ایرانی اکنون برای تکمیل این صحن در حال ساخت پله هستند؛ به طوری که عملیات احداث پله ها و رمپ معلولان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از صحن باب المهدی (ع) در اختیار زائران قرار گیرد.

حرم امامین عسکریین علیهم السلام در سال های گذشته با حضور داعش به عنوان یکی از غریب ترین حرم های مطهر در عراق بود که با برقراری امنیت بسیاری از زائر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز احداث پله های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع)+فیلم

آغاز احداث پله های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع)+فیلم