مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 09:252022-10-27اقتصادي

حمایت دولت از کشت پسته در لرستان/ 134 هکتار مزرعه پسته در استان وجود دارد


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: پسته یک درخت کم آب بوده  و با توجه به سازگاری که در لرستان دارد سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای کاشت این درخت در اراضی شیب دار حمایت هایی از کشاورزان انجام می دهد.

- محمد حسین کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: کشت پسته در لرستان از سالیان گذشته به صورت پراکنده وجود داشته است اما خشکسالی چند سال اخیر باعث شده که گسترش یابد به طوری که در حال حاضر 134 هکتار مزرعه پسته در لرستان وجود دارد.

  وی با بیان اینکه کشت پسته در شهرستان های کوهدشت و خرم آباد گسترش زیادی داشته است، افزود: پسته یک درخت کم آب بر بوده و با توجه به سازگاری که در لرستان دارد سازمان جهاد کشاورزی برای کاشت این درخت در اراضی شیب دار حمایت هایی از کشاورزان انجام می دهد.

  مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: خدماتی که این سازمان به کشاورزان در حوزه کاشت پسته انجام می دهد شامل چاله کنی رایگان و توزیع رایگان نهال این محصول است.

  کیانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر 320 بهره بردار در حوزه کشت پسته داریم، خاطرنشان کرد:  متوسط برداشت پسته خشک به ازای هر هکتار در لرستان 400 کیلوگرم است که این آمار یک میزان مناسب و خوب در سطح کشور است، به طور کلی در لرستان سالانه 73 تن پسته خشک برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت دولت از کشت پسته در لرستان/ 134 هکتار مزرعه پسته در استان وجود دارد

حمایت دولت از کشت پسته در لرستان/ 134 هکتار مزرعه پسته در استان وجود دارد