مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 13:152022-10-26سياسي

سقوط دولت لیز تراس چه پیامی دارد؟


محصور کردن جریان قدرت در انگلیس بین 2 حزب کارگر و محافظه کار مصداق نگاه و قرائتی سطحی از تحولات مهم و عمیق در این کشور است.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حنیف غفاری: لیز تراس پس از 6 هفته از سمت خود استعفا کرد؛ به همین راحتی! سقوط پی درپی دولت ها در خانه شماره 10 داونینگ استریت به اندازه ای برای مخاطبان عام و خاص تحولات سیاسی خواسته ها و اهداف لندن در نظام بین الملل گام برمی دارند.

آنها معتقدند تجزیه قدرت های متمرکز یا در هم شکستن ساختارهای فرهنگی - سیاسی در جوامع هدف، قدرت مانور آنها را در جهان سیاست تضمین خواهد کرد.

دوگانه سازی میان مردم و حکومت ها، ایجاد شکاف های درون حکومتی و در نهایت، خلق لایه های بحران ساز در سطوح اجتماعی، روش های مألوف انگلیسی ها ذیل استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن محسوب می شود.

  اما به نظر می رسد این بار کوزه گران انگلیسی با کوزه شکسته خود مواجه شده اند! در یک سوی ماجرا، ملی گرایان اسکاتلند و طرفداران شین بث در ایرلند گا م های محکمی را جهت جدایی از انگلیس و تبدیل شدن به کشورهای مستقل برداشته اند و در سوی دیگر ماجرا، تعمیق دوگانه سلطنت - جمهوریت سبب شده طرفداران کاخ باکینگهام دیگر نتوانند سر خود را در برابر کسانی که خواستار اضمحلال نهاد سلطنت و پادشاهی هستند بالا گرفته و از کارآمدی این نهاد دفاع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط دولت لیز تراس چه پیامی دارد؟

سقوط دولت لیز تراس چه پیامی دارد؟