مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 08:252022-10-26پزشكي

این نشانه در نوزادان را جدی بگیرید!


متخصص شنوایی شناسی با بیان اینکه کودکان از بدو تولد، یادگیری را آغاز و اولین کلمات را از یک سالگی به بعد می گویند، گفت: اگر کودکان کم شنوا درمان نشوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ناشنوایی در دوران جنینی و به دلیل عوامل ژنتیکی و یا به دلیل وجود عفونت در بدن مادر رخ می دهد.

بعد از تولد و به دلیل وارد شدن عفونت به گوش و یا مغز نوزاد، ناشنوایی رخ می دهد.

علایم ناشنوایی در نوزادان این گونه خود را بروز می دهد که نوزاد قادر به شنیدن و عکس العمل نشان دادن نسبت به صداهای بلند نیست و یا هنگامی که با او صحبت می کنید، عکس العمل خاصی نشان نمی دهد.

از جمله بیماری هایی که سبب ناشنوایی و یا کم شنوایی در نوزاد می شوند شامل عفونت گوش میانی است که اگر شدید باشد، ممکن است منجر به بروز ناشنوایی در نوزاد شود.

همچنین سرخجه  و سیفلیس نیز در ابتلا موثر است؛به طوری که اگر  مادر بارداری که به بیماری سیفلیس مبتلاست و درمان نشده، می تواند عفونت خود را به جنین سرایت دهد و او ناشنوا به دنیا آید.

  مریم صادقی جم،متخصص شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه کم شنوایی ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند، اظهار کرد: کم شنوایی هایی که منشا آنها گوش خارجی و میانی است، اصطلاحا به کم شنوایی انتقالی معروفند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این نشانه در نوزادان را جدی بگیرید!

این نشانه در نوزادان را جدی بگیرید!