مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 22:002022-10-25بين الملل

آمریکا برای مقابله با پهپادهای روسیه به اوکراین سامانه هاوک می دهد


دو مقام آمریکایی خبر دادند که واشنگتن قصد دارد برای مقابله با پهپادها و موشک های کروز روسیه، به اوکراین سامانه پدافندی هاوک بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن احتمالا قصد دارد سامانه دفاع هوایی هاوک را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که آمریکا درصدد آن است که سامانه دفاع موشکی هاوک را در اختیار اوکراین قرار داده تا به این کشور در مقابله با پهپادها و موشک های کروز کمک کند.

سامانه پدافندی هاوک، به روز شده سامانه موشکی کوتاه برد استینگر بوده که پیشتر نیز توسط نیروهای مسلح اوکراینی استفاده می شده است.

  این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که (23 اکتبر) منتشر کرده به مصائب ارتش اوکراین برای مقابله با پهپادهای کامیکازه (انتحاری) ارتش روسیه پرداخته است.

البته این روزنامه به سبک مقامات غربی که این روزها سعی می کنند این پهپادها را ایرانی بخوانند، تلاش کرده تا پهپادها را برای مخاطبانش ایرانی معرفی کند.

یک خلبان نیروی هوایی این کشور که با اسم رمز جوس به او اشاره شده، در مصاحبه با این روزنامه مدعی شد نیروی هوایی اوکراین نوعی استراتژی برای مقابله با پهپادها ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا برای مقابله با پهپادهای روسیه به اوکراین سامانه هاوک می دهد

آمریکا برای مقابله با پهپادهای روسیه به اوکراین سامانه هاوک می دهد