مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 14:352022-10-25سياسي

117 نفر از محکومان قضایی کرمان مشمول عفو رهبری شدند


معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: 117 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب کرمان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با اشاره به اینکه امروز مشکل جمعیت کیفری زندان ها مشکل جدی است، پیگیری جدی سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: پرونده های زندانی دار باید به صورت ویژه و در کوتاه ترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.

 وی با بیان اینکه مسؤولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان ها داشته باشند، بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده های زندانی دار تاکید کرد و بیان داشت: دادستان ها و روسای دادگستری ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف، اقدامات و تحلیل آمار های موجود اقدام کنند.

وی  بر استفاده از تاسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان، وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

117 نفر از محکومان قضایی کرمان مشمول عفو رهبری شدند

117 نفر از محکومان قضایی کرمان مشمول عفو رهبری شدند