مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 10:072022-10-25حوادث

75 درصد سرنشینان جان باخته در تصادفات کمربند ایمنی نمی بندند


تحقیقات پلیس نشان می دهد که 75 درصد سرنشینانی که کمربند ایمنی نمی بندند در اثر پرت شدن از خودرو جان خود را از دست می دهند.

- محمدرضا محمدی رییس پلیس راهور استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به لزوم استفاده شهروندان از کمربند ایمنی در حین رانندگی اظهار داشت: برای سرنشینان بدون محافظ و لوازم ایمنی در تصادف 2 نوع برخورد رخ می دهد، اولین برخورد، تصادف وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر و یا یک شی ثابت و دومین ضربه، برخورد سرنشین بدون کمربند ایمنی با لوازم داخلی وسیله نقلیه مانند برخورد قفسه سینه راننده به فرمان و یا سر راننده به شیشه جلوی خودرو است.

وی با بیان اینکه دومین نوع ضربه، عامل بیشترین مصدومیت ها است که با استفاده از کمربند ایمنی می توان به طور چشمگیری آن را کاهش داد، افزود: وقتی تصادف رخ می دهد، سرنشین عقب خودرو که از کمربند ایمنی استفاده نمی کند به پشت صندلی های جلو برخورد خواهند کرد و ممکن است بطور کامل از خودرو پرتاب شوند.

محمدی پرتاب شدن از وسیله نقلیه را یکی از خطرناک ترین حوادثی که می تواند برای یک فرد در تصادف رخ دهد عنوان کرد و گفت: پرتاب شدید از خودرو احتمال بروز صدمات جدی، شدید و یا احتمال مرگ را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد سرنشینان جان باخته در تصادفات کمربند ایمنی نمی بندند

75 درصد سرنشینان جان باخته در تصادفات کمربند ایمنی نمی بندند