مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 19:372022-10-23سياسي

رفع نقص های آموزش عالی فقط 25 درصد معضل بیکاری را برطرف می کند


نشست دوم پنل تخصصی اشتغال و بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی با مشارکت صاحب نظران این حوزه به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، نشست دوم پنل اشتغال و بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی با مرور موارد مطرح شده توسط دکتر محمد جواد صالحی مدیر پنل آغاز شد.

یعقوب انتظاری مدیر گروه اقتصاد آموزش عالی مؤسسه به عنوان سخنران اول به بررسی علل بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی پرداخت و گفت: بیکاری مسئله ای است که همه دولت های دنیا در تلاش برای حل آن هستند و این فقط کشورهای در حال توسعه نیستند، حتی کشورهای توسعه یافته نیز اغلب خود را در برابر بیکاری ناتوان می بینند و بسیاری از مردم مجبور می شوند به مشاغلی برسند که نمی خواهند، این وضعیت منجر به کاهش بهره وری و عدم تمایل به کار می شود و همین امر کیفیت کار را در بازار پایین می آورد و به ارائه خدمات ناکارآمد منجر می شود.

وی با اشاره به نسبت رشد آموزش عالی و تولید ناخالص ملی گفت: برای اینکه در اشتغال دانش آموختگان تناسب وجود داشته باشد باید رشد آموزش عالی و تولید ناخالص داخلی همزمان رشد کند اما در 30 سال گذشته متوسط رشد آموزش عالی بیش از تولید ناخالص داخلی بوده است که این موضوع یکی از علل بیکاری دانش آموختگان است، وی ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع نقص های آموزش عالی فقط 25 درصد معضل بیکاری را برطرف می کند

رفع نقص های آموزش عالی فقط 25 درصد معضل بیکاری را برطرف می کند