مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 09:422022-10-23اقتصادي

نظریه پردازان له شدن مردم زیر چرخ های توسعه امروز خود را مردم دار نشان می دهند


پنج اقتصاددانی که امروز مدعی حمایت از مردم هستند، در دولت های هاشمی و روحانی له شدن مردم را بهای توسعه می دانستند، فقدان پاسخگویی این افراد نسبت به عملکرد نامناسب خود طی سه دهه اخیر در اقتصاد ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به تازگی پنج اقتصاددان که به بوده است.

* له شدن مردم زیر چرخ های توسعه مهمترین بخش از تفکر اقتصادی پنج اقتصاددان این پنج نفر که از جمله اساتید اقتصاد در دانشگاه های مختلف کشور هستند، بیشتر لیبرال مسلک بوده و در برخی موارد از هم مسلکان غربی خود نیز در عادی سازی لیبرالیسم جلوتر زده اند.

دولت سازندگی با تفکر این افراد در عرصه اقتصاد، کشور را به تورم 50 درصدی رساند، این افراد هنوز هم طرفدار تعدیل ساختاری هستند و نسخه های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را دوای درد اقتصاد ایران می دانند.

در دولت هاشمی رفسنجانی، همین افراد معتقد بودند در صورتی که مردم در جامعه زیر چرخ های توسعه له شوند، ایرادی نمی توان گرفت و در راستای توسعه صنعتی نمی توان از چنین رخدادی جلوگیری کرد.

* الیاس نادران: در دولت هاشمی چرخ های اقتصادی به بهای له شدن مردم حرکت کرد الیاس نادران، اقتصاددان، درباره سیاست های تعدیل ساختاری دولت هاشمی می گوید: این سیاست که منطبق هست بر سیاست های بانک جهانی و توصیه های صندوق بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه پردازان له شدن مردم زیر چرخ های توسعه امروز خود را مردم دار نشان می دهند

نظریه پردازان له شدن مردم زیر چرخ های توسعه امروز خود را مردم دار نشان می دهند