مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 18:172022-10-22اقتصادي

طرح انتقال آب از کارون به جراحی در مرحله مطالعاتی است


معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: طرح انتقال آب از حوضه کارون به جراحی هنوز اجرایی نشده و در مرحله مطالعات است.

- آرش محجوبی معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مطالعات مرحله دوم طرح بیان کرد: بعد از این خشکسالی شدید وزارت نیرو با تخصیص 120 میلیون مترمکعب آب از حوضه کارون (حدود 6 مترمکعب برثانیه) برای نخیلات شادگان در مدت هشت ماه از سال 1396 (اردیبهشت تا آبان) موافقت کرد.

وی ادامه داد: تا در سال هایی که حوضه مارون- جراحی با خشکسالی مواجه است و حوضه کارون نیز مشکلی نداشته باشد، منتقل شود.

معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: این طرح با احداث ایستگاه پمپاژ و خط لوله، آب را از رودخانه کارون در محل دارخوین به رودخانه جراحی منتقل خواهد کرد.

محجوبی اضافه کرد: مطالعات اولیه این طرح توسط مشاور آب کرخه انجام شده و مطالعات مرحله دوم نیز توسط مهندسان مشاور یکم که سابقه کار در شادگان دارد، در حال انجام است، که بعد از پایان این مطالعات و اخذ مجوزها، در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

معاون سازمان آب و برق خوزستان همچنین درباره اجرای این طرح با وجود ممنوعیت طرح های انتقال آب میان حوضه ای برای مصارف غیرشرب، اظهار کرد: این طرح ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح انتقال آب از کارون به جراحی در مرحله مطالعاتی است

طرح انتقال آب از کارون به جراحی در مرحله مطالعاتی است