مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 15:372022-10-22بين الملل

همکاری نظامی ژاپن و استرالیا برای مقابله با چین


نخست وزیران دو کشور استرالیا و ژاپن با امضای قراردادی توافق کردند تا همکاری های نظامی را برای مقابله با چین افزایش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره گزارش کرد که مقام های دو کشور استرالیا و ژاپن با امضای قراردادی تحت عنوان یک بسته امنیتی با هدف مقابل با چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه توافق کردند تا اطلاعات بیشتری به اشتراک بگذارند و همکاری نظامی را افزایش دهند.

طبق این گزارش، آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا به همراه فومیو کیشیدا همتای ژاپنی خود امروز (شنبه) در نشست سالانه رهبران استرالیا و ژاپن در شهر پرث استرالیا توافق کردند تا روابط امنیتی را تقویت کنند.

آلبانیزی بعنوان بخشی از شراکت نزدیک تر، تصریح کرد که ارتش ژاپن به همراه پرسنل نیروی دفاعی استرالیا در شمال استرالیا تمرین نظامی انجام خواهد داد و رزمایش برگزار می کند و تبادل اطلاعات بین دو کشور تقویت خواهد شد.

آلبانیزی و کیشیدا در چهارمین نشست خود از زمانیکه آلبانیزی در ماه می به سمت نخست وزیری استرالیا برگزیده شد، تصریح کردند که این توافقنامه، بعنوان یک نقشه راه برای همکاری امنیتی برای دهه آینده عمل خواهد کرد.

آلبانیز با تقدیر از آن چه که رسماً بیانیه مشترک همکاری امنیتی عنوان شده بود، گفت: این بیانیه مهم، سیگنال مهمی را به منطقه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری نظامی ژاپن و استرالیا برای مقابله با چین

همکاری نظامی ژاپن و استرالیا برای مقابله با چین