مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 10:122022-10-21سياسي

وقوع اعتراضات صنفی اجتماعی نشانه چیست؟


پژوهشگران علوم سیاسی دانشگاه شیراز با انجام پژوهش در مورد اعتراضات سال های 1396 تا 1400 در کشور می گویند که به طور کل وقوع این اعتراضات حاکی از مشکلاتی مانند وجود فقر و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه و نادیده گرفته شدن بسیاری از مردم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یکی از انتقاداتی که جامعه علوم انسانی همواره با آن مواجهند، این است که مطالعات علوم انسانی و علوم اجتماعی در ایران، کاربردی ندارند و مطالعات پژوهشگران این حوزه با نیازهای جامعه هم راستا نیستند.

از ابتدای شروع اعتراضات اخیر که جرقه آن با مرگ مهسا امینی زده شد، سؤالی که وجود داشت، این بود که چرا اعتراضات به سرعت گسترده شدند و آیا پیش از این پژوهشگران و اساتید علوم انسانی و علوم اجتماعی هشدارهایی نسبت به این وضعیت داده بودند یا خیر؟ در این بررسی ها به یک پژوهش با عنوان تحلیل اعتراضات صنفی-اجتماعی اخیر در ایران (1396-1400) از منظر نظریه سیاست خیابان رسیدیم که توسط خلیل الله سردارنیا؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه شیراز و هنگامه البرزی دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه شیراز انجام شده و بهار سال جاری در فصل نامه علمی پژوهش های راهبردی سیاست دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع اعتراضات صنفی اجتماعی نشانه چیست؟

وقوع اعتراضات صنفی اجتماعی نشانه چیست؟