مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 16:072022-10-20بين الملل

سفیر روسیه در بغداد با محمد شیاع السودانی دیدار کرد


سفیر روسیه در بغداد با محمد شیاع السودانی دیدار کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد شیاع السودانی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، امروز (پنجشنبه، 20 اکتبر)، میزبان البروس کوتراشف سفیر روسیه در بغداد بود.

  در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق که نسخه ای از آن در خبرگزاری واع ، منتشر شد، آمده است که در این دیدار، سفیر روسیه در بغداد به السودانی برای مامورشدن به تشکیل کابینه جدید عراق تبریک گفت و برای او از جانب مسکو، آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور شاهد توسعه و شکوفایی بیشتر شود.

السودانی نیز در این نشست، از اهتمام دولت آینده به تقویت روابط دوجانبه با روسیه و ایجاد روابط متوازن به نفع دو ملت دوست سخن گفت.

وی با تمجید از روابط تاریخی که عراق و روسیه را متحد می کند، بر عزم دولت آینده خود برای فعال سازی افق های همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

13 اکتبر جاری، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و با وجود کشمکش های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام عبداللطیف رشید موفق شد 162 رای را به خود اختصاص داده و رییس جمهور عراق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر روسیه در بغداد با محمد شیاع السودانی دیدار کرد

سفیر روسیه در بغداد با محمد شیاع السودانی دیدار کرد