مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 11:172022-10-20بين الملل

ذخایر میدان گازی غزه برای 25 سال استفاده ملت فلسطین کفایت می کند


ارزش ذخایر گاز میدان فراساحلی غزه هفت تا هشت میلیارد دلار تخمین زده می شود که برای 25 سال استفاده ملت فلسطین اکتفا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، در سایه بحران انرژی در جهان، کشورهای حوزه مدیترانه شرقی هم شاهد مجموعه تحولاتی بزرگ در زمینه راه اندازی توافق نامه هایی برای استخراج گاز از این حوزه غنی از سوخت های فسیلی هستند.

تازه ترین این تحولات، مذاکرات مصر با فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی با هدف دستیابی به توافقی است که به آن امکان توسعه میدان گازی غزه مارین در سواحل نوار غزه را می دهد که قدیمی ترین میدان کشف شده در منطقه از دهه 1990 است.

مذاکرات در حال انجام یک سال پس از امضای یک یادداشت تفاهم بین مصر و فلسطین صورت گرفته است، مشروط بر اینکه شرکت مصری بهره بردار این میدان 45 درصد از سهم این میدان فراساحلی را با هدف تامین نیازهای فلسطین به گاز طبیعی و صادرات با بخشی از تولید در اختیار گیرد.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه امضای توافقنامه ای هستند که در آن سهم طرف های ذینفع از این میدان مشخص می شود، به نحوی که  شرکت دولتی مصر EGAS گام های عملی برای توسعه میدان را بردارد تا زمینه  استخراج گاز در مقادیر تجاری پس از 30 ماه از امضای قرارداد فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر میدان گازی غزه برای 25 سال استفاده ملت فلسطین کفایت می کند

ذخایر میدان گازی غزه برای 25 سال استفاده ملت فلسطین کفایت می کند